>
Descripció general

Què és l'ATM Àrea de Lleida?

L’Autoritat Territorial de la Mobilitat del Area de Lleida és un consorci interadministratiu de caràcter voluntari constituït per La Generalitat de Catalunya, el Consell Comarcal del Segrià i l’Ajuntament de Lleida, entitat de dret públic amb personalitat jurídica i patrimoni propis, que es crea amparada del que disposen a l’article 55.1 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d’organització, procediment i règim jurídic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya, i l’article 6 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Constitució

Per l’Acord del Govern de data 30 d’agost de 2005, Publicat al DOGC núm. 4469 de 14 de setembre de 2005.

Finalitat

El Consorci es constituïx amb la finalitat de coordinar el sistema de transport públic de viatgers en l’àmbit territorial de Ponent.

Normativa

El Consorci es regeix pels seus propis Estatuts i el seu Reglament de règim interior i supletòriament per la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d’organització, procediment i règim jurídic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya, el Decret legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de la llei municipal i de règim local de Catalunya, i les disposicions que les despleguen.

Integrants del Consorci del Transport Públic de l'Àrea de Lleida

Localització

Oficines centrals ATM Lleida

Pl. Espanya, 3 entresòl
25002 Lleida
Horari: del dilluns al divendres (08.00 h a 15.00 h)
Observacions: ús exclusiu per a organismes i empreses.

Pots veure les nostres localitzacions a Centres d’Atenció al Client

Estructura organitzativa

Els òrgans de l’ATM són els següents:
a) De govern:
President o presidenta.
Consell d’Administració.
Comitè Executiu.
b) De gestió:
Gerent

El president o la presidenta

És la Sra. Susi López López, directora general de Transports i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya.

El Consell d’Administració

El Consell d’Administració és l’òrgan rector del Consorci, al qual dirigeix de manera col·legiada.

El componen inicialment nou membres, vuit de ple dret en representació de les administracions autonòmica i local i un en representació de l’Administració General de l’Estat a títol d’observador, amb veu però sense vot, d’acord amb la distribució següent:

a) El president, que és el conseller de Territori i Sostenibilitat o la persona que designi.

b) Una vicepresidència primera, exercida per l’alcalde de Lleida, i una vicepresidència segona, exercida pel president del Consell Comarcal del Segrià.

c) Set vocals en representació de les entitats locals consorciades un dels quals exercirà les funcions de vicepresident tercer de forma rotatòria.

d) Vuit vocals en representació de l’Administració de la Generalitat de Catalunya.

e) Un vocal observador designat per l’AGE.

La composició del Consell d’Administració és la següent:

President
Susi López López 
Vicepresident 1r
Cristina Morón Molina
Vicepresident 2n
David Masot Florensa
Vocals
Josse Terés Cinca
Núria Gil Sisó
Daniel Fernadez Ruiz-Capillas
Montserrat Lucas i Palacín
Leticia Corti Barbera
Silvia Martinez Fuentes
Carme Valls Llaràs
Manel Ezquerra Tomás
Xavier Terré i Boilart
Maribel Zamora Urrea
Albert Bellart Queralt
Georgina Procter Pané
Ramon Augé Gené
Vocal observador
José Crespín Gómez

El Comitè Executiu

El Comitè Executiu és l’òrgan de direcció i administració de l’ATM. El componen deu membres del Consell d’Administració, cinc en representació de la Generalitat de Catalunya, i un en representació de l’Ajuntament de Lleida i quatre dels 6 representants dels consells comarcals del Segrià, Noguera, Garrigues, Urgell i La Segarra que ho seran en règim rotatori.

La presidència del Comitè Executiu correspon al representant de la Generalitat de Catalunya que sigui designat pel Consell d’Administració.

La composició del Comitè Executiu és la següent:

Presidenta
Josse Terés Cinca
Vocals
Benjamín Cubillo Vidal
Montserrat Lucas i Palacín
Silvia Martinez Fuentes
Cristina Morón Molina
Manel Ezquerra Tomás
Xavier Terré i Boilart
Maribel Zamora Urrea
Albert Bellart Queralt
Georgina Procter Pané
Ramon Augé Gené

El secretari

El Consell d’Administració ha de comptar amb un secretari, designat pel mateix Consell d’Administració, que exercirà també aquesta funció en el Comitè Executiu.

Fiscalització

El control de caràcter financer a l’ATM s’efectuarà mitjançant procediments d’auditoria, els quals substituiran la intervenció prèvia de les operacions corresponents i tindrà com a objecte comprovar el funcionament economicofinancer de l’entitat.

Les auditories esmentades en l’apartat anterior s’efectuaran sota la direcció d’un interventor, funcionari públic d’una de les administracions consorciades, designat pel Consell d’Administració, i d’una manera anual.

L’actual interventora de l’ATM és la Sra. Isabel Llombart i Raichs.

Estructura de Recursos Humans de l’ATM

La composició de la plantilla de l’ATM és la següent:

Tècnica responsable de l’àrea econòmica
Teresa Tost Rué
Tècnic responsable del servei d’integració tarifària i comunicació
Xavier Garcia Romeo
Personal de suport
Desirée Martin Lanaspa

Les funcions que corresponen al Consorci, sempre referides al seu àmbit territorial d’actuació, són les següents:

  • a) Elaboració de propostes per a la planificació dels serveis de transport públic i l’establiment de programes d’explotació coordinada per a tots els operadors públics o privats que els presten.
  • b) Elaboració de propostes per a la planificació de les infraestructures de transport públic.
  • c) L’elaboració, la tramitació i l’avaluació dels plans directors de mobilitat.
  • d) L’emissió d’informes respecte dels plans de mobilitat urbana, dels plans de serveis i dels estudis d’avaluació de la mobilitat generada.
  • e) La política de tarifes dels serveis de transport públic adherits, que comporta la definició del projecte de nou model de sistema de tarifes comú, del seu projecte d’implantació i de les seves fases de desenvolupament, si escau.
  • f) Anàlisi i estudi de l’evolució del mercat global de la mobilitat amb especial atenció al seguiment de l’evolució dels desplaçaments en transport públic i en transport privat.
  • g) Disseny de la política de finançament per subvenir el dèficit dels serveis i les despeses de funcionament de l’estructura de gestió.
  • h) Creació d’una imatge corporativa del sistema de transport públic col·lectiu i del mateix Consorci amb total respecte i compatibilitat amb les pròpies dels titulars i dels operadors.
  • i) Realització de campanyes de comunicació amb l’objectiu de promoure la utilització del sistema de transport públic entre la població.
  • j) El foment de la cultura de la mobilitat sostenible entre els ciutadans.
  • k) L’elaboració de propostes de millorament de la seguretat en el transport.
  • l) Elaboració de propostes de coordinació amb els operadors ferroviaris relatives a la integració dels serveis ferroviaris en el sistema de transport públic col·lectiu.
  • m) Establiment de relacions amb altres administracions per al millor compliment de les funcions atribuïdes al Consorci de conformitat amb aquests Estatuts.
  • n) L’aplicació i el finançament de mesures per a l’ús racional del vehicle privat.
  • o) L’elaboració i el finançament de propostes per a l’ús racional de les vies i de l’espai públic, en aspectes com l’aparcament, les àrees de vianants o la implantació de carrils reservats per al transport públic o les bicicletes.

Sens perjudici del que disposa l’apartat anterior d’aquest article, les administracions consorciades poden acordar que el Consorci assumeixi funcions en altres matèries complementàries de les enunciades anteriorment.